Forum Depressie Steunpunt

Welkom!  Hier kunt u bijpraten over de ziekte depressie.

Forum Depressie Steunpunt
Start a New Topic 
Author
Comment
Word zo moe van mijn depressie

Hallo allemaal, ik heb eeb recidiverende depressie, t komt en gaat. Ik doe er alles aan om beter met mn depressie te kunnen omgaan, ik zit op Mindfulness, doe aan Tai Chi, maar toch komt de depressie weer om de hoek kijken. Ik voel t aankomen, en probeer nog beter te gaan mediteren, en nog rustiger te worden door mn ademhalingsoefeningen. En bam, dan komt t weer, het gevoel van niet meer weten wat je met jezelf aanmoet, niemand om me heen kunnen hebben, me terugtrekken. Ik heb dan spijt van alles, inclusief mn hele leven.
Ik word hier zo moe van en tijdens zo'n negatieve aanval heb ik er geen zin meer in, loop t liefste onder n trein. Ik doe t niet want ik weet dat mn dochter verdrietig hierom zou zijn, maar het kost me moeite om er niet uit te stappen.
Herkent iemand van jullie dit ook? En zijn er evt tips waardoor ik nog beter met deze negativiteit om kan gaan?

Gerda

Re: Word zo moe van mijn depressie

Hi Gerda,

Het is zo herkenbaar. Denk je dat het een poos beter gaat en komt het weer opzetten. Soms wordt ik zelf zo moe van mezelf, laat staan mensen om me heen. Hun geduld raakt ook eens op. Je blijft maar doorgaan omdat je voor je kind moet, maar in feite voelt alles zo leeg en eenzaam.
Ven vaak op consult geweest en medicatie lost ook niks op. Het bestrijd alleen de symptomen, totdat je ermee stopt. Komt het in alle hevigheid weer retour.
Ik heb me nu aangemeld voor een lotgenoten praatgroep en kleur je leven.
Wellicht dat dit wel een stap de goede kant op is.