Forum Depressie Steunpunt

Welkom!  Hier kunt u bijpraten over de ziekte depressie.

Forum Depressie Steunpunt
Start a New Topic 
Author
Comment
Zelfdoding overleefd?

Hallo allemaal,

Mijn beste vriendin heeft begin van dit jaar een einde gemaakt aan haar leven. Ik ben met heel veel vragen achtergebleven en hoop hier wat antwoorden te vinden in jullie verhalen.

Ik ben nu bezig met vooronderzoek voor mijn afstudeerproject aan de Nederlandse Filmacademie. Ik maak daar documentaires, en wil dit onderwerp gebruiken voor mijn laatste film. De vragen waarmee ik achterbleef na het verlies van mijn beste vriendin zullen de rode draad gaan vormen in mijn film. Ik ben nooit boos op haar geweest en wil daarom ook geen kritische film maken over zelfdoding. Ik wil een documentaire maken die wat meer begrip zou kunnen wekken voor zo'n keuze en mensen een inkijkje biedt in het denkproces dat eraan vooraf gaat.

Ik hoop daarom in contact te komen met mensen die een poging tot zelfdoding ondernomen hebben maar het (per ongeluk) overleefd hebben, en hun verhaal of ervaring met mij zouden willen delen. Uiteraard blijven al jullie verhalen anoniem en zal ik hier nooit zomaar iets van gebruiken. Het gaat mij er nu gewoon om dat ik een beter beeld kan vormen van de gedachten en overwegingen achter zelfdoding.

Alvast heel erg bedankt allemaal, en als jullie vragen aan mij hebben dan hoor ik dat ook graag natuurlijk.

Re: Zelfdoding overleefd?

Beste,

Ik heb geen suicidepoging gedaan, maar zat er wel heel erg dichtbij. Dankzij optreden van een doortastende collega en een goede psycholoog is dit voorkomen.
Ik heb er een boekje over gemaakt. Wellicht dat dat je iets meer inzicht biedt in de gedachten die aan een dergelijke beslissing vooraf kunnen gaan.

Je kunt het bestellen via; Facebook; depressie; van je crisis je mooiste lente maken

Groeten en succes met je onderzoek!

Bedankt voor de reactie.

Ik heb zojuist via uw website het boekje besteld. Ik ben erg benieuwd. Vind u het goed als ik na het lezen nog eens contact met u opneem om eventueel nog wat vragen te stellen of ideeën uit te wisselen? Mijn e-mailadres heeft u inmiddels bij de aanvraag ontvangen.

Alvast bedankt en een vriendelijke groet,

Claudio

Beste Claudio,

Dank je wel voor he bestelling. Ik heb je gemaild.

Vragen stellen mag altijd.

Groet, Staaijski

beste Claudio,

Ik ben wel benieuwd hoe je het boekje ervaren hebt

Groet, Staaijski