Forum Depressie Steunpunt

Welkom!  Hier kunt u bijpraten over de ziekte depressie.

Forum Depressie Steunpunt
Start a New Topic 
Author
Comment
Dit moest ik even kwijt

Hallo mijn naam is louis ik ben bijna 16 en heb al zeer lang last van een depressie en ik vroeg mij af als dat normaal is aan mijn leeftijd ook het feit dat ik me niet altijd depressief voel maar de ene dag voel ik me blij en dan de andere wil ik sterven ik heb ook moeite om relatie met vrienden en vooral vrouwelijke vrienden op school en elders te behouden het is ook door de reden dat ik te stil was dat mijn ex-vriendin het uit heeft gemaakt op school dagen ga ik gaan slapen om 4u 's morgens of later maar dat is niet omdat ik dat wil ik geraak gewoon niet in slaap voor ik enorm moe ben nu het even vakantie is sta ik op rond 6u 's avonds en ik ga gaan slapen om 5u 's morgens ik wou dit gewoon even posten omdat ik het tegen iemand wou zeggen en normaal zei ik alles tegen mijn nu ex-vriendin maar nu heb ik niemand meer waar ik een serieus gesprek mee kan hebben en ik heb het gevoel dat het erger en erger word ik hoopte dat het zou weg gaan want iedereen zegt dat dit de beste jaren van je leven zouden moeten zijn het is nu niet dat ik een persoon ben die nu onpopulair of gepest is op school maar ik heb het sociaal wel al altijd wat moeilijker gehad ondermeer door de reden dat ik een zeer lichte vorm van autisme heb en is het normaal dat ik niet echt weet hoe het komt dat ik een depressie heb ook is het zo dat ik enorm weinig gewoon eten eet ik heb wel geen anorexia want ik eet enorm veel snacks maar ik ben dan ook weer niet dik dat is iets die in de familie zit mijn opa is namelijk ook zeer mager ik zwem ook 2 maal per week ik weet niet echt wat ik er mee ben dat ik dit nu post en als iemand dit zelf zal lezen sorry voor de slechte zinnen spelfouten etc.

Re: Dit moest ik even kwijt

Hey Louis,

Ik ben anne en 15 jaar oud ik heb ook een depressie (al 3 jaar) en ptts (dat hou ik waarschijnlijk de rest van mijn leven). Ik hoor ook heel vaak dat dit de leukste tijd van je leven is. Maar nee, dat geldt voor mij niet en voor jou waarschijnlijk ook niet. Ik heb er zelf best wel veel moeite mee om steeds te horen hoe leuk andere het hebben maar dat zal je toch maar moeten accepteren. Ik weet niet of je hulp krijgt. Vaak is het niet het eerste waar je op staat te wachten. Zelf ben ik door school gedwongen en daar ben ik ze ergens ook wel dankbaar voor. De hulp is absoluut niet leuk en heel zwaar. Het zal een poos duren voordat het beter gaat maar ik heb (op goede momenten) het vertrouwen dat het goed zal komen.

Zelf denk ik er ook nog dagelijks overna om er een einde aan te maken. Alleen dat idee lijkt soms zo fijn of de enige optue maarop het volgende moment baal ik er eeg van dat ik dit in mijn hoofd heb zitten. Waarschijnlijk zal jij jezelf misschien ook wel in herkennen.

Het is voor jou zeker niet het leukste voor wat je doormaakt toch is het beste om te blijven denken dat er nog een beter moment komt hoeveel tegenslagen er ook zijn.

Als je het idee hebt dat je je leven niet op de rit houdt en het niet voor elkaar krijgt om alles te blijven doen of om school te volgen. Ga dan ook naar je mentor hij/zij kan ook kijken of je bijvoorbeeld niet al het huiswerk hoeft te maken of een toets mag overslaan. Ook kan je kijken, als de dagen te lang zijn, naar een verkort rooster waarin je sommige lessen in je rooster niet volgt.

Zelf heb ik dit nu ook en zal zelfs door alles waarschijnlijk die jaar succesvol kunnen afronden. Ik weet zeker dat het jou ook zal lukken en het weer goed zal komen. Hoe dan ook, of je nou tijdelijk stopt met school, gewoon doorgaat, terapie krijgt of omgenomen wordt het zal goedkomen. Niet alle vooruitzichten zijn even leuk (zo weet ik dat ik waarschijnlijk toch opgenomen wordt) het zal goedkomen.

Trek je ook vooral niets aan van mensen die zeggen dat ze depri zijn want ze zullen niet weten wat ze zeggen. Ook zal het vaak onderschat worden omdat deze ziekte nog steeds niet uit de tamboesferen is. Mensen staan er niet bij stil wat het allemaal inhoud.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Weet dat je hier altijd edn bericht onder kan zetten en ik die zal beantwoorden. Weet wel het is nooit fout welke keuze je nu ook maakt.

Sterkte en veel liefs,

Anne

dankje Anne ik ben blij om te weten dat ik niet de enigste ben en het betekent veel voor me dat je de tijd nam van om mijn bericht te lezen en daar op te antwoorden ik kan me er ook zeer hoed in vinden maar momenteel voel ik me echt goed en ik hoop dat dat zo lang mogelijk zo blijft hopelijk zal het voor jou ook zo rap mogelijk beter komen x

Louis
want iedereen zegt dat dit de beste jaren van je leven zouden moeten zijn .

Je tienerjaren zijn juist de kwetsbaarste jaren van je leven, denk ik. Toen ik nog een tiener was, was ik erg onzeker over mijzelf en de toekomst. Met name toen ik 17 werd, begon ik ongelukkig te worden. In dat jaar had ik het erg moeilijk, want je wordt dan zogenaamd bijna volwassen. Ik zou echt niet terug willen naar die tijd toen ik nog 17 was. Nee. Ik was toen erg onzeker en zwak en liet vaak over mij heen lopen. Geloof me Louism, naar mate je ouder wordt wordt het op een of andere manier (aan de ene kant) beter. Je wordt sterker en doet meer levenservaring op. Zo kun je dan beter omgaan met tegenslagen in het leven en andere uitdagingen waar wij mensen voor staan. De meeste mensen hebben het niet makkelijk in dit leven.